سفرنامه لنگرود
گزارش خطا

خاطرات سفر به لنگرود و اطاقور

با سلام خدمت دوستان همسفر. سفری به شهرستان لنگرود داشتم که خواستم بنویسم که شما هم حتما برید. شهریور ۹۲ از تهران که به سمت لنگرود حرکت کردیم از شهرهای قزوین ،لوشان، ،منجیل، رودبار، امامزاده هاشم، سنگر، آستانه رد شدیم. توصیه می کنم حتما در رودبار توقف کنید و زیتون پرورده بخرید ، چندین فروشگاه هستش که زیتون ، کلوچه، روغن زیتون و … میفروشن . نرسیده به لنگرود خونه های ویلایی برای اجاره به مسافر هستش که یکی دو ساعت طول کشید تا یک خونه مناسب پیدا کردیم،قیمت هاش بین ۵۰ تا ۱۰۰ بود.در نقشه زیر کاملا مشخصه.

بعد از استقرار تصمیم گرفتیم بعد از ظهر بریم دریا. ساعت ۴ که هوا خنک تر شد راه افتادیم .از لنگرود به چمخاله ۱۰ کیلومتره، مجتمع توریستی شایان و ستاره خزر در این محل هستش. ناگفته نمونه که هتلهای با کلاس و خوبی در چمخاله هستش. حین برگشت با آقای محمود بخشی ،مدیر یکی از تورهای گردشگری آشنا شدیم که ایشان اطلاعات جامعی در مورد جنگلهای لنگرود به ما دادندکه تصمیم گرفتیم فردا را به اونجا اختصاص بدیم. صبح روز بعد به سمت اطاقور که در ۱۲ کیلومتری لنگرود قرار داره رفتیم، مکان باحالیه که روی کوه قرار گرفته و جاهای خوبش روستای میان شکر و بام اطاقور هستش. اگر علاقمند جنگل هستید ۵ کیلومتر که از اطاقور رد بشید به روستای خرما می رسید، واقعا جای با صفاییه. ناهار که در خرما خوردیم بعد از استراحت جزئی خواستیم که به جنگل نوردی بریم . بعد از کلی تحقیق و تهیه وسایل مورد نیاز تصمیم گرفتیم که به جنگلهای “تیکسر” بریم. از اطاقور که به سمت خرما حرکت کنید یک خروجی هستش که به روستای تیکسر می رسه.

ساعت حدود ۴ بود که وارد جنگل شدیم.هدفمون رسیدن به روستای پونسی بود. توصیه می کنم قبل از این که وارد بشید حتما وسایل خوراکی و چادروچراغ قوه بردارید. البته به دلیل اینکه این جنگل حیواناتی مانند خرس ، گرگ ، شغال و پرنده های شکاری داره حتما وسایلهای دفاعی همراهتون باشه. بعد از چند ساعت پیاده روی چون نزدیک شب بود مجبور شدیم شب را داخل جنگل بمونیم. اول چادر برپا کردیم بعدش چوب جمع کردیم.اون شب بعد از صرف شام،بخاطر خطر حیوانات آتیش رو تا صبح روشن نگه داشتیم. خلاصه صبح شد و ما به سمت روستای پونسی حرکت کردیم. این سفر شمال یکی از بهترین سفرهام بود.

عکسهای سفر رو در ادامه ببینید:

زیبایی تصاویر
نگارش ساده و گویا
حجم مناسب مطلب
امتیاز: 4.3 از 5 (از مجموع 2 رای داده شده)